Updates, updates - Reisverslag uit Tokio, Japan van Jacs - WaarBenJij.nu Updates, updates - Reisverslag uit Tokio, Japan van Jacs - WaarBenJij.nu

Updates, updates

Blijf op de hoogte en volg Jacs

11 Juli 2014 | Japan, Tokio

Ok. Dus. De laatste dagen zijn voorbij gevlogen en dat samen met heel weinig Wi-Fi en/of batterij. Dus hier komt miin grote update!

Dag 2: Yoyogi parkhangen

De dag ervoor hadden Albert en ik Terry nog gevonden (voor de mensen die zich daarover zorgen maakten, we found her, don't worry). Dag twee begon redelijk laat door de jetlag, maar 12:00 valt redelijk mee gezien Albert en ik de dagen voor en tijdens de reis niet konden slapen. Dus dinsdag met zijn drieën helemaal uitgerust en wel (mwah) naar Yoyogi park. Omdat Albert en ik toch nog beetje dood waren door slaapgebrek (en Terry daar geen last van had), zijn we daar gesplitst en zijn Albert en ik achtergebleven in Yoyogi park om wat te lezen en slapen in de zon. Park zat dan wel vol met Japanse stelletjes en moeders met hun kinderen (met schooluniformpjes!!!), toch had ik me in tijden niet zo uitgerust gevoeld.

Door gebrek aan geldjes zijn we toch maar harajuku ingegaan voor een atm en zijn er na een uur uitgekomen met een uitgebreide kennis van de zijstraatjes en Japanse Starbucks.. (yes this means that we were idiots and searched for the damn thing for like an hour..) maar het was nog steeds awesome!!!

Dag 3: dag 3 was de dag om onze geek vrij te laten lopen: Akihabara! Vroeg in de ochtend van mijn hotel naar Albert's hostel (yes all alone and public transportation in big ole Tokyo.. I was proud). Na vanaf daar de metro te hebben genomen liepen we door naar akihabara!!! :D manga's and books and games, oh my! Ik moest bijna net zo hard huilen als toen met Antwerp Convention. Zoveel awesome dingen, zo weinig tijd (en wil niet nu al al mijn geld daar opmaken). Terwijl we daar wat rondliepen kwamen we ook Gydo tegen! In de avond trakteerde Albert me op een sushi dinner, maar dat is niet zoals Shabu Shabu, kaartje invullen en je krijgt t, nee: het was met bordjes op een lopende band :) sowieso een awesome experience :D en lekkere sushi :) veel random dingen geprobeerd en niet ziek geworden :p -ik ga niets zeggen over de wedstrijd NEDARG.. Cause everyone knows already.

Dag 4: Shibuya shopping!!

Vandaag was de eerste dag om helemaal te chillen met Terry. En omdat we chillen niet bepaald serieus nemen, zijn we naar Shibuya 109 gegaan: een warenhuis met dameskleding op alle 9 (of 10, weet t niet eens meer) verdiepingen. Na élk winkeltje op élke verdieping te hebben bezocht en allebei wel wat centjes te hebben gespendeerd zijn we weggegaan. Eenmaal buiten haalde ik een doughnut bij krispie kreme, cause had to. Daarna zijn we naar de book off geweest, met manga's voor 100¥ (ongeveer 1,-) en daar heb ik dan zelf (in het Japans) gevraagd om een specifieke serie, en heb ik de andere serie (met klein beetje hulp van Terry) zelf kunnen vinden. Als avondeten hebben we okonomiyaki gemaakt (restaurant dat je alles krijgt voorgeschoteld en dan zelf moet maken.. Was heerlijk!! All in all great day! En in de avond nog even een drankje gedaan met Albert :)

Dag 5: dat is vandaag! En tot zover zijn we naar Meiji shrine geweest in Tokyo. Het was groot en mooi en drukte viel opzich ook mee. Ook heb ik een ema (wens op een houten bordje) achtergelaten. Daarna zijn we harajuku ingegaan om weer wat te shoppen. Nu slechts teruggekomen met een haat aan bh-maten hier (hier zou ik een F moeten dragen, maar Fjes en vooral F80 is zo'n beetje niet te vinden in non-frilly girly wirly bra's.. Niets is eig niet frilly and girly wirly. Blegh). Vanavond gaan we met zijn tweeën uit.. En morgen vroeg opstaan om met Ayumi naar Hakone te gaan! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Jacs

Actief sinds 07 Juli 2014
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 3415

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 29 December 2014

Jacs in Japan

Landen bezocht: